Followers

Saturday, May 24, 2008

JAMUAN MAKAN MALAM HARI GURU 2008




Pada malam 23 Mei 2008, pihak sekolah telah meraikan para guru di majlis makan malam bertempat di De Palma, Ampang. Rasa bertuah pun ada, gembira pun ada. Namun majlis yang berlangsung agak lewat disebabkan hujan yang turun dengan lebat pada petangnya telah menyebabkan kesesakan lalu lintas yang luar biasa di sekitar Ampang dan mungkin seluruh Kuala Lumpur. Malah saya sendiri yang jarak perjalanan dari rumah hanya sekitar 5km telah mengambil masa selama hampir sejam. Namun semua itu berbaloi apabila majlis bermula.

Gimik pada malam tersebut memang menjadi apabila juruacara, Ustaz Mahadi Hassan menjemput Sir Dwen yang merupakan penyanyi terkenal 80an sebagai pengacara bersama pada malam itu. Sir Dwen yang juga merupakan guru Taekwon-do do Adni memulakan majlis dengan menyanyikan lagu terkenalnya Suatu Penantian telah membawa kebanyakan penonton mengimbau nostalgia silam. Ternyata meskipun sejak 19 tahun tidak membuat sebarang penampilan di pentas, beliau tidak mengecewakan kami. Malah suaranya tetap 'maintain' macam dulu-dulu. Malah kami kini ternanti-nanti albumnya yang ke-6, harap-harap kali ini dalam genre nasyid pula.

Lebih menarik pada malam itu saya ditempatkan di meja VIP. Memang bangga pun ada tetapi tidaklah sampai riak. Cuma berada di meja begini kurang enjoy sedikit sebab kena kontrol kelakuan sikit. Leceh! Seronok tengok kawan-kawan di meja lain nampak happy. Ada yang bertambah-tambah seleranya. Saya hendak tambah pun rasa malu. Tapi. tambah juga!

1 comment:

Students said...

waduh,seronok nyew!
takpe lah ustaz, takleh tolak rezeki kan?