Followers

Friday, March 25, 2011

Jom...


Semalam 24 Mac saya berpeluang mengikuti bengkel anjuran DBP dengan kerjasama PPD Gombak. Dalam bengkel ini telah membuka sedikit minda saya dalam penggunaan majalah sewaktu P&P. Program tersebut merupakan strategi pemasaran DBP bagi melariskan jualan majalah mereka serta peluang bersama penceramah berkenaan yang mempromosi keadah ini. Namun itu semua bukan sesuatu yang penting untuk saya tuliskan di sini.

Seusai bengkel saya mula memikirkan sesuatu yan bermanfaat. Saya mula terfikir untuk memulakan langkah mengumpul hasil penulisan pelajar yang terbaik dan menjadikannya dalam bentuk buku. Kali ini pelajar sendiri akan menjadi salah seorang penulis dalam buku yang akan dikeluarkan nanti.

Selama ini pelajar hanya menjadi pembeli buku tetapi kini stigma bahawa penulisan buku hanya untuk golongan tertentu atau pakar sahaja mungkin tiada lagi dalam persepsi mereka. Langkah sebegini mungkin sebagai permulaan galakan kepada pelajar menulis bahan bacaan dan mencambahbiakkan budaya ilmu dalam masyarakay kita terutama dalam kalangan remaja. Jom kita memulakannya dan lakukan sesuatu.

No comments: