Followers

Monday, May 4, 2009

Aku, Mask dan Marker....


Sabtu, 2 Mei, memang seperti yang dirancang. Kami semua bertemu di Adni yang jangkanya 7.30 pagi tetapi 8.30 pagi masih ada belum sampai. Inilah harinya saya akan kembali semula ke zaman silam. Cuma bezanya peralatan, medannya dan usia yang sangat berbeza dengan dulu tetapi semangat dan keberanian masih sama. Muda!

Saya melihat satu persatu wajah-wajah yang berkumpul di Adni pagi itu. Ada yang agak lama tidak berjumpa namun dalam memerhati bekas-bekas pelajar yang tercari-cari siapakah yang bakal menjadi pencabar utama. Ternyata agak sukar untuk saya menentukan siapa gerangannya kerana mereka kelihatan agak biasa dan tidak berbahaya.

Mungkin ada yang terdesak untuk kelihatan agak 'bahaya' dengan memakai subang namun melihat teknik tembakan yang meracau dan hampir 'membunuh' marshal, kebimbangan saya mula hilang.

Perkara yang menarik untuk dikongsi tentang ahli-ahli dalam kumpulan saya. Saya diletakkan bersama Mujahid (suami Nihlah), Haris Kamarul, Johan, Fattah dan Maryam Unal. Eh, betul ke Maryam!!?? Macam tak percaya Maryam turut serta. Boleh ke?

Saya terus bersangka baik mungkin ada yang pernah bermain paintball sebelum ini dalam kumpulan kami. Rupa-rupanya semua kami belum pernah bermain. Habis la kali ini!

Saya lihat Maryam sedikit gementar, bagi mengurangkan rasa gementar saya pun buatlah sedikit perancangan walaupun saya sendiri tidak pasti.

Apabila marshal memulakan permainan, saya lihat Maryam bukan seperti Maryam yang sebentar tadi. Tadinya yang agak pucat kini berbeza setelah memegang marker (senapang) dan mula menembak musuh dengan begitu sadis. Saya yang melihat dari belakang pun terasa ngeri melihat perlakuan itu. Rasanya dalam permainan pertama itu Maryam yang banyak melindungi saya. Saya amat bersyukur kerana berada di belakang Maryam, jika di depan mungkin saya juga menjadi mangsa tembakannya.

*Foto diambil dari Facebook Atiyah
(Terima kasih!)

1 comment:

sharaf said...

hahaha ustaz,jgn pandang rendah si maryam tuh..bukn main hebat die time main jungle..partner terakhir saye lak tu..siap dpt tmbk team lagi satu..mmg salute la same die hahah